בלוג

ליהנות מיתרונות הגוון

שתפו את המאמר

גוון או diversity הוא ערך רצוי בארגונים וניתן ליישם אותו גם בצוותים קיימים.

גיוון הוא טוב לאנשים וטוב לעסקים. הוכח שגיוון בצוותים מוביל ליותר יצירתיות, מצויינות ותוצאות עסקיות. בעולם קוראים לזה diversity והגיוון הפך לאחד הערכים המובילים בצמיחה של ארגונים.

שיתוף אנשים ממקומות שונים, ממוצאים שונים וממחלקות שונות מהווה אמצעי לפיתוח יצירתיות ומצויינות. ככל שבצוותי הפיתוח ונותני השירותים יהיו יותר אנשים שדומים לכלל המשתמשים במוצר או בשרות, כך תהיה התאמה אופטימלית לצרכי השוק. ובמילים פשוטות, הצלחה עסקית.

מאחורי התכונות הבולטות שלנו עומדים סיפור אישי, ניסיון חיים, ערכים, חוזקות, אמונות ודעות. מקום שמאפשר לנו לבטא את עצמנו ואת הייחודיות שלנו מזמין אותנו להרגיש מחוברים.

אייך מיישמים גוון בצוותים קיימים?

אם אתם מדמיינים צוותים אקלקטיים וזה נראה רחוק מהמציאות, תדעו שאפשר ליישם את הגוון בתוך צוותים קיימים. הסוד הוא להסתכל על התכונות הייחודיות של כל אחד ואחת.

תשאלו את עצמכם: מי יודעת לתמצת רעיונות? מי יודע ליצור תוכנית פעולה? מי יודעת להכין מצגות משכנעות? מי מביא צ'ופרים? מה התכונות המובילות שלי ואיך אני מביא/ה אותם לידי ביטוי?

ביטוי עצמי יוצר חיבור והדרך ליצור חיבור בצוות באמצעות גיוון היא לפעול באופן מודע. למפות את התכונות המובילות ובאופן מכוון לעודד את הביטוי האישי.

הנה כמה טיפים:

תשאלו את עצמכם: מה התכונות הבולטות שלכם? איזו תכונה שלכם מחכה להזדמנות לבוא לידי ביטוי?

עוד מאותה קטגוריה

דילוג לתוכן