בלוג

איך להגביר את הפרודוקטיביות בעזרת הקשבה ופתיחות

שתפו את המאמר

תקשורת טובה מתחילה בהקשבה עצמית וזיהוי חסמים

הקשבה ופתיחות יוצרים תקשורת ארגונית טובה. כשהתקשורת פתוחה, ברורה ומכבדת ומזמינה את כולם להקשיב ולהביע את עצמם, זה win win situation לכל המעורבים ולארגון. הקשבה ופתיחות מהווים את היסודות ליצירת תקשורת אפקטיבית שמקדמת מטרות ארגוניות ומגבירה את הפרודוקטיביות. 

הקשבה ופתיחות הם היסודות ליצירת תקשורת אפקטיבית בין אנשים ובתוך ארגונים. השלב הראשון הוא להקשיב לעצמנו כדי להקשיב טוב יותר לאחרים.

הקשבה לעצמנו פרושה הקשבה עמוקה ופתיחות להבין את עצמנו: לתחושות ולקולות שעולים מול הסיטואציה. איזה דרכי תקשורת מקרבים אותנו? איזה חסמים אנחנו פוגשים? מה מאפשר לנו להקשיב ומה גורם לנו לאטום את האוזניים?

פעמים רבות, מחשבות ותחושות שליליות עולות כאשר האגו מעורב. לאגו תפקיד חשוב אך הוא נוטה לגונן עלינו שלא לצורך: להפוך הכל לאישי, להגביר תחושת ביקורת עצמית ולעורר התגוננות  שבאה לידי ביטוי בהתנגדות או בהימנעות. ובנוסף, ליצור מחשבות שליליות. 

לדוגמה: מחשבה שהצלחת האחד היא על חשבון הצלחת השני. מחשבה שלילית יוצרת מציאות שלילית. כאשר התקשורת משתבשת, מייצרים תירוצים במקום תוצאות. בסופו של דבר נוכיח שבאמת אי אפשר לפעול יחד.

הקשבה לעצמנו מאפשרת  לשאול: האם אכן זה המצב? איך אני רוצה להרגיש? איך אני בוחר/ת להתנהל? כך שניתן לעבד מחשבה שלילית ולהסיר חסמים.

לאחר שלמדנו להקשיב לעצמנו מתוך פתיחות, השלב הבא היא לתרגל הקשבה ופתיחות כלפי אחרים. לשמור על פתיחות גם כשמתעוררת התנגדות, לשאול שאלות ולבקש הבהרות במקום להניח הנחות. ליצור מרחב פתוח ובטוח לביטוח עצמי. כמו כל דבר שחשוב לנו ליישם, אנחנו צריכים להקדיש לכך זמן ותרגול. לצד ההשקעה, הרווח הוא גדול.

איך מטמיעים הקשבה ותקשורת פתוחה בתרבות הארגונית, בתוך כל העמוס?

הקשבה ופתיחות הם היסודות ליצירת תקשורת אפקטיבית שניתן ליישם בכל סיטואציה כדי להשיג תוצאות

עוד מאותה קטגוריה

דילוג לתוכן